naar top
Menu
Logo Print

Uniek cloudplatform transformeert de vastgoedmarkt

Gentse scale-up Around Media haalt 1,25 miljoen euro op
magazine

Gentse scale-up Around Media kondigt met zijn splinternieuwe cloudplatform een nieuwe manier van werken aan voor de vastgoedmarkt. Ontwerpers, bouwpromotoren en producenten van bouwmaterialen werken samen op één platform en kunnen hun klanten in virtual reality tonen hoe hun toekomstige woning eruit zal zien. Wijzigingen die door één partij worden aangebracht, worden opgeslagen op het platform en zijn meteen toegankelijk tot alle andere partijen. Klanten kunnen bovendien virtueel rondwandelen in hun toekomstige woning en zo beter gemotiveerde keuzes maken. Wannes Vanspranghe, CEO van Around Media: "Designers, bouwpromotoren en producenten van bouwmaterialen kunnen niet alleen veel efficiënter communiceren, ze kunnen elkaars ontwerpen ook versterken. Bouwpromotoren spenderen tot 10 keer minder tijd aan klantenbegeleiding. En hun klanten krijgen dankzij Prompto een veel realistischer beeld van hun toekomstige woning. Ze kunnen veel vroeger in het ontwerpproces hun eigen stempel drukken." Bij een kapitaalronde haalde Around Media 1,25 miljoen euro op voor dit project. De investeerder is een groep rond Wim Vernaeve, die eerder ook al participeerde in bedrijven als Showpad, SweepBright, Byteflies, Hello Customer en Cloudalize. "Het unieke aan Prompto is dat het de verschillende schakels in de bouwsector samenbrengt op één platform. Prompto is daarmee het meest complete sales- en opvolgingsplatform voor de vastgoedmarkt”, voegt Wim Vernaeve toe.